نان لقمه ای بروکلی ؛ طرز تهیه نان لقمه ای بروکلی خوشمزه و رژیمی

😋 آشپزی

نان لقمه ای بروکلی

آموزش طرز تهیه نان لقمه ای بروکلی رژیمی

نان لقمه ای بروکلی یا نان بانز نانی غذایی خوشمزه و رژیمی است. این غذای خوشمزه می تواند جایگزین نان های سفید معمولی شود. این نان بسیار خوشمزه را می توانید با ساندویچ سرو کنید. نان بروکلی دارای فیبر و ویتامین های زیادی است.

این نان های لقمه ای خوش طعم دارای بروکلی به مقدار زیادی می باشد و بخش اصلی آن را بروکلی تشکیل می دهد و مانند دیگر نان سبزیجات نیستند که بیشتر نقش طعم دهنده دارند.

سبزی بروکلی بسیار سالم و مغذی است و در هر صورت خوشمزه است، چه بخار پز شود و چه در فر برشته شود و یا همراه دیگر مواد تبدیل به یک سوپ خامه ای بروکلی شود. بروکلی را می توانید به صورت بخارپز به عنوان میان وعده رژیمی میل کنید و نکته جالب این است که اسن سبزی خوش طعم است و نیاز به اضافه کردن نمک هم ندارد.

سبزی روکلی دارای مقدار زیادی کلسیم است و برای افرادی که محصولات لبنی استفاده نمی کنند بسیار مناسب است. مزه نانبروکلی تازه از خود بروکلی بهتر است و مزه آن دردهان بهتر از طعم نان تست معمولی است. می توانید این نان خوشمزه را با پنیر و مربای خانگی برای صبحانه میل کنید. استفاده از این نان به عنوان نان مینی برگر برای ناهار یا عصرانه هم عالی می باشد.

تفاوت این نان با دیگر نان ها رنگ سبز قشنگ آنها می باشد به خصوص وقتی که برش می خورند شما با نان های سبز رنگ با مزه ای مواجه می شود که باعث می شود اشتهای شما برای خوردن ساندویچ بیشتر شود. این نان های خوشمزه رژیمی و سالم هستند.

مواد لازم:

  • کلم بروکلی 1 عدد
  • تخم مرغ 4 عدد
  • ارد گندم کامل 100 گرم
  • آرد چند منظوره 100 گرم
  • بادام 100 گرم
  • بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
  • نمک 1 قاشق چای خوری
  • تخم کدو برای تزیین روی نان

طرز تهیه نان لقمه ای بروکلی

بروکلی را بشویید و به تکه های کوچکتر برش بزنید.

بخش ساقه کلم را کنار بگذارید و برای استفاده های دیگر در یخچال قرار دهید.

بروکلی را با غذاساز یا مخلوط کن ریز کنید و از مخلوط کن خارج کنید و درون یک کاسه بریزید.

بادام را درون غذاساز بریزید و خوب ریز کنید تا زمانی که بادام ها به تکه های کوچک تبدیل شوند.

بروکلی آماده و بادام را با تخم مرغ مخلوط نمایید.

هر دو نوع آرد، بیکینگ پودر و نمک را اضافه کنید و خول مخلوط کنید.

کف سینی فر را یک کاغذ مخصوص فر قرار دهید، با استفاده از قاشق مواد را روی کاغذ بریزید به طوری که 12 نان بروکلی در سینی داشته باشد. اگر قاشق ها را درون آب سرد بزنید، بهتر می شود.

روی این نان ها کمی تخم کدو بریزید.

نان ها را درون فر گرم شده با دمای 200 درجه سلسیوس یا 400 درجه فارنهایت بهمدت 30 دقیقه بگذارید تا نان ها پخته شوند.

در این مطلب آموزش طرز تهیه نان لقمه ای بروکلی که نانی رژیمی است را به شما آموزش دادیم در بخش دیگر طرز تهیه نان دارچینی و طرز تهیه نان انبه را هم بخوانید.

تعداد رای: 0 و امتیازات: 0

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *