ترک قلیان + راهکار های موثر برای ترک کردن قلیان در خانه

⚕️ تازه های سلامت

ترک قلیان

ترک کردن قلیان می تواند باعث پیشگیری از بیماری های قلبی و تنفسی شود. خیلی از افراد با اینکه از خطرات مصرف قلیان آگاه هستند ولی نسبت به آنها توجهی نشان نمی دهند. مصرف قلیان یکی از کارهای مخربی است که سلامتی را به خطر می اندازد و اگر زودتر قلیان را ترک کنید می تواند اثرات منفی آن را از بین ببرید.

ترک کردن قلیان مانند ترک کردن سیگار برای افرادی که مدام از آن استفاده می کنند نیاز به یک تحول روانی دارد و می توانید براحتی با استفاده از راهکارهای علمی آن را ترک کنید.

امروزه کشیدن قلیان با طعم های میوه ای بیشتر جای خود را میان جوانان باز کرده است. خیلی از افراد معتقد هستند فلیان هیچ نوع وابستگی ایجاد نمی کند ولی باید بدانید که قلیان پیامدهای جبران ناپذیری برای فرد به وجود می آورد و وابستگی های روحی و روانی برای او ایجاد می کند.

تنباکو یا معسل میوه ای برای فلیان استفاده می شود که بسیار بی کیفیت است و زا توتون های بی کیفیت ساخته می شود که در آنها مواد سمی هم وجود دارد و برای فرد مشکلات مختلف مانند آسم و بیماری های قلبی ایجاد می کند.

مصرف قلیان برای فرد باعث ایجاد پوست چروکیده، دهان بدبو، تنگی نفس، سرفه های مکرر، دندان های خراب، بیماری های تنفسی و قلبی می شود و ترک قلیان می تواند بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری ها باشد.

روش ترک قلیان با روش های علمی در خانه

می توانید با ترک کردن قلیان زندگی خود را لذت بخش تر از چیزی که است کنید. شما با ترک قلیان می توانید به صورت تضمینی برای قلیانی نشدن فرزندان خود شوید، می توانید هزینه های زیادی را که برای قلیان صرف می شود را به نحو بهتری استفاده کنید و همین باعث تبدیل شدن شما به فردی با عزت نفس بالا و پشتوانه ای محکم برای عزیزان خود می شوید.

بخوانید: 22 دلیل منطقی برای ترک سیگار!

قبل از کنار گذاشتن قلیان این کارها را انجام دهید

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که نباید تصور کنید که کنار گذاشتن قلیان کار خیلی ساده ای است.

اولین قدم برای کنار گذاشتن قلیان این است که مکان هایی را برای خود مشخص کنید که نباید در آنجا قلیان بکشید که ابتدا این کار را باید از خانه خود شروع کنید و سپس در محیط های بیرون هم این کار را نجام دهید. در این موضوع همسر و فرزندان بهترین مشوق و همراه کننده هستند.

وقتی که یک فرد برای ترک قلیان اقدام می کند معمولا اولین سوالی که به ذهنش می آید این است که چرا باید قلیان را ترک کرد که این دلایل مهمترین بخش برای فرد می باشد تا آن را از انجام این کار باز دارد. مهمترین تاثیری که ترک کردن قلیان می تواند برای فرد به وجود آورد، کاهش خطرات آن و به دست آوردن شخصیت محبوب بین خانواده است.

دومین قدم برای کنار گذاشتن به وجود آوردم انگیزه ای قوی برای خود، منظور به وجود اوردن انگیزه این است که خود فرد بتواند برای آن تلاش کند و بتواند خود به وجود آورنده این انگیزه باشد.

سومین فدم تهیه کردن یک لیسا از مصرات و خواص قلیان برای خود است. سپس با عقل خود بسنجید که با کشیدن قلیان چه چیزهایی را به دست می آورید و چه چیزهایی را از دست می دهید.

قدم بعد این است که زمان هایی که بیشترین میل به مصرف قلیان را دارید باید مشخص کنید و همچنین دلایلی که به کشیدن آن هم روی می آورید در زهن خود مرور کنید. خواهید دید که قطعا از سر عادت و وابستگی به استفاده از قلیان روی می آورید.

در گام آخر باید ببینید که مهمترین دلایل شما چیست ایا به دلیل مشغله های فکری است و یا به دلیل مشکلات خانوادگی است و یا اینکه فقط برای تفریح است که از آن استفاده می کنید. وقتی که ذهن شما به سراغ جستجوی این پاسخ ها می رود می بینید که قلیان را ترک کرده اید.

کمک گرفتن از دوست و رفیق

هنگام ترک کردن قلیان داشتن یک رفیق خوب می تواند تاثیرات مهمی روی فرد ایجاد کند. اگر هم دوست شما به چنین مشکلی روبرو شده است می توانید با کمک و همکاری هم در انگیزه دادن به خود لحظات سخت را کنار بگذارید و قدم های استوارتری بردارید.

ترک کردن قلیان را خیلی آسان تصور نکنید

همانطور که در ابتدا گفتیم ترک قلیان را نباید آسان بگیرید زیرا در این صورت ترک آن را خیلی ساده می گیرید و در ابتدای راه با شکست مواجه می شوید. پس بهتر است فرد ا همان ابتدا این کار را کاری بزرگ بداند تا با انگیزه ای قوی تر قدم های خود را بردارد. وقتی که شما در این راه موفق شدید از اعتمد به نفس بیشتری برخوردار می شوید.

در آخر هم باید این نکته را به شما بگوییم که هر حرکت مثبتی که قرار است در زندگی انجام دهید ممکن است با سختی همراه باشد، اگر می خواهید در این ره شکست نخورید باید اراده ای قوی برای ترک کردن قلیان داشته باشید زیر ممکن است در این راه دچار وسوسه شوید و نتوانید قلیان را ترک کنید.

بخوانید: اگر قصد ترک سیگار دارید به این نکات توجه کنید!

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *